Wycieczka do Poznania

Wydarzenia 2017/2018 » Wycieczka do Poznania

W dniach 8-9 maja uczniowie klas IV-VI ruszyli  na wycieczkę Szlakiem Piastowskim. Trasa wiodła przez miejsca związane z początkami państwa polskiego oraz chrześcijaństwa oraz posiadające najstarsze zabytki w Polsce.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy Poznań, Stary Rynek, wysłuchaliśmy hejnału i obserwowaliśmy słynne poznańskie koziołki. W Poznaniu zwiedziliśmy również Ostrów Tumski z grobami Mieszka I i Bolesława Chrobrego, weszliśmy też na wieżę zamku Przemysła II, skąd mogliśmy podziwiać panoramę Poznania. Następnie przeprawiliśmy się promem na wyspę na Ostrów Lednicki - miejsce chrztu Mieszka I. W tym dniu pojechaliśmy jeszcze do Gniezna, do słynnej katedry z Drzwiami Gnieźnieńskimi. Miejscem noclegowym był Biskupin, gdzie strudzeni zjedliśmy obiad i zbieraliśmy siły na następny dzień.

W drugim dniu zwiedziliśmy Żnin, pojechaliśmy kolejką wąskotorową do Wenecji, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Kolejki Wąskotorowej i ruiny zamku Diabła Weneckiego Mikołaja z Chomiąży. Następnie udaliśmy się do osady w Biskupinie i na Mysią Wieżę w Kruszwicy - siedzibę legendarnego króla Popiela. Z wieży rozciągał się wspaniały widok na jezioro Gopło.

Humory nam dopisywały, apetyt również, jednak największe wzięcie miały napoje, ponieważ przez dwa dni towarzyszył nam prawdziwie letni upał.